Бидегі актерлік шеберлік туралы (өзін-өзі орындауға арналған жаттығулар)
Тәжірибе көрсеткендей, эмоционалдылық пен көркемдік (би экспрессивтілігінің құрамдас бөлігі ретінде) арнайы жаттығусыз балаларда тек тәжірибемен, бірнеше жыл хореография сабағынан кейін пайда бола бастайды. Балалардың біреуі жеке ерекшеліктеріне байланысты, қолда бар бейімділіктер оны тезірек үйренеді, ал басқаларына қиын уақыт беріледі, көп уақыт қажет.
Желтоқсан айында хореографиялық мектеп оқушыларының эмоционалды экспрессивтілігін дамыту мәселесіне арналған педагогикалық кеңес өтті. Педагогикалық кеңес барысында осы мәселеде мектептің мүмкіндіктері талқыланып, ұжым үшін міндеттер айқындалды.
Би экспрессивтілігін тәрбиелеу үшін оқушыны қатыгездікке – би қимылын орындау кезінде ішкі психофизиологиялық жағдайға (сезімге) жетуге бағыттау қажет.Қатыгездік, сондай-ақ пластикалық күй – орнату, бір шетінен импульске негізделген – актерлік психотехниканың көмегімен қозғалған эмоция, екінші жағынан-қозғалыстың саналы, саналы түрде басқарылатын сезімінде. Басқаша айтқанда, бишінің шығармашылық көзқарасын жүзеге асыру сәті ретінде бүкіл денемен (организм тұтастық ретінде) би қимылын орындауда тек жест-керістің көрінісі ғана мәнерлі бидің әсерін береді.Биде, спектакль немесе кинодағыдай, бейнені сезіну керек. Үйлестіру мен икемділікті бақылай отырып, сіз бір-бірінен мінезі мен темпераментімен ерекшеленетін адамдарға айналуыңыз керек. Сондықтан бишіге актерлік техниканың болуы қажет.
Актерлік шеберлік-бұл биге эмоционалды өмір сүруге мүмкіндік беретін құралдардың бірі. Егер сіз биде кемелдікке қол жеткізгіңіз келсе, бірақ көрерменнің эмоционалды реакциясын ояту мүмкіндігі болса, бұл құралды міндетті түрде пайдалану керек. Биші актер ретінде эмоциялармен неғұрлым көп жұмыс жасаса, түпкілікті нәтиже соғұрлым жақсы және көркем болады. Актерлік жаттығулар би жаттығуларында жоғары нәтиже береді.
Актерлік іс - шаралар эмоционалды интеллекттің дамуына ықпал етеді.
Эмоционалды интеллект және эмоционалды сауаттылық – бұл сіздің эмоцияларыңызды түсіну және басқарудың негізгі қабілеті. Биде сіз өзіңіздің эмоцияларыңызды басқара және түсіне білуіңіз керек, өйткені биші көп тапсырма режимінде жұмыс істейді (музыканы тыңдау, хореографиялық сурет бойынша жүру, серіктеспен жұмыс істеу, денені бағындыру және т.б.), дененің барлық процестері белсендіріледі және қажетті уақытта қажетті эмоцияны беру, биді жалғастыру маңызды. Эмоциялар бишіні басқара алмауы үшін, ал биші эмоцияларды басқарды. Актерлік шеберлік бишінің өзінің эмоционалды интеллектісін зерттеуге баса назар аударады және оған эмоцияларын ашуға, түсінуге және басқаруға, сондай-ақ оларды бишіге дұрыс бағытта басқаруға көмектеседі.
Эмоционалды экспрессивтілікті дамыта отырып, балалар биді физикалық түрде бейнелеу және кейбір эмоцияларды көрсету ғана емес, оны дұрыс өмір сүру дағдысына ие болады.
Актерлік жаттығулар бишіге психофизикалық қысқыштардан арылуға көмектеседі.
Хореографиялық мектепте актерлік сабақтар нені қамтуы керек? Бағытталған жаттығулар:
- кешендер мен көпшілік алдында сөйлеу қорқынышынан арылу бойынша жұмыс;
- биде және сахнада эмоционалдылық пен жеделдікті дамыту;
- шығармашылық ойлау мен қиялды дамыту;
- бұлшықет блоктары мен қысқыштарды алу;
- көрермендерге эмоциялар мен идеяларды жеткізу бойынша жұмыс;
- импровизация дағдыларын дамыту.
Актерлік шеберлікті дамытуға арналған кейбір жаттығулар, нәтижесінде студенттер өздері жасай алатын эмоционалды экспрессивтілік.
1-жаттығу. Бетті жылыту. Адамның бетінде 300-ден астам бұлшықет бар! Бұл дененің кез келген басқа бөлігіне қарағанда көбірек. Егер олар үнемі иленсе, олар босаңсытады. Егер дененің бұлшық еттерінің көп бөлігі босаңсыса (бетте) - жүйке жүйесінің көп бөлігі босаңсып, қысқыштар алынып тасталса, дене демалып, босаңсытады. Сондықтан бетіңізді босаңсытып, шиеленістіре білу маңызды. Мысалы, сіз қышқыл лимонды тістеп алғаныңызды елестетіп көріңіз, бетіңізді 10 секундқа бұраңыз және қатайтыңыз, осы "масканы" сақтаңыз, содан кейін бетіңізді толығымен босаңсытуға тырысыңыз. Сонымен, сіз 10 секундтан 4 рет жасай аласыз. Бұл көп уақытты қажет етпейді, бірақ үлкен пайда мен жақсы көңіл-күй әкеледі. Сіз қалағаныңызша макияж жасай аласыз, бет-әлпет жасай аласыз, әртүрлі эмоцияларды бейнелей аласыз, оларды бетіңізге ұстай аласыз, бұлшық еттеріңізді соза аласыз. Таңертең және кешке тістерді тазалағаннан кейін айна алдында жасау ыңғайлы. Бұл бет қысқыштарын алып тастайды, әр бұлшықетті жаттықтырады, өйткені әрқайсысы бір нәрсеге жауап береді: біреуі мимика үшін, басқалары дикция үшін, басқалары артикуляция үшін. Мұның бәрі актерлік өнерде маңызды.
2-жаттығу. "Есікті ашудың жүз жолы".
Берілген жаттығу үшін ыңғайлы орынды таңдаңыз.
Нұсқаулық: дәл қазір сахнаға шығу керек деп елестетіп көріңіз, бірақ сіз оған тек алдыңыздағы ойдан шығарылған есік арқылы кіре аласыз. Есік жабық. Есікті әртүрлі жолдармен ашып, сахнаға қалай шығатыныңызды суреттеңіз.
Ескертпелер:
- есіктер әртүрлі болуы мүмкін, жақсырақ сіз үшін ең таныс емес;
- есікті қалай ашқаныңызды бейнелегенде, өз күйіңізді, оны жасайтын көңіл-күйіңізді жеткізуді ұмытпаңыз;
- есікті ашып, сахнаға шыққан кезде сіздің жағдайыңыз қалай өзгеретіні туралы ойланыңыз, оны бейнелеңіз;
- бұл жағдайды бейнелеу кезінде сіз оны қолдана алатыныңызды ұмытпаңыз: мимика, жест-ишара, дауыс, импровизацияланған құралдарды қолдануға болады.
Жағдайды бейнелеуге кіріспес бұрын, алдымен көзіңізді жұмып, оны басыңызда елестетуге тырысыңыз:
- бұл есік қандай (өлшемі, түсі, материалы, кілтке, щекке, құлыпқа немесе басқа жолмен жабылған);
- оның алдында тұрғанда өзіңізді қалай сезінесіз (қорқыныш, қуаныш, таңдану, ашу, қайғы және т. б.);
-сіз оны қалай ашасыз (оны кілтпен, сиқырлы таяқшамен ашыңыз, жай итеріңіз және т. б.);
- есікті ашқанда алдыңда не көріп тұрсың;
- есікті ашып, көргенде өзіңізді қалай сезінесіз(жоғарыда ойлаған нәрсе).
3-жаттығу. Этюд
Жаттығуды Ф.Шуберттің "Неміс биі", С. Майқапардың "Вальсі", Б. Чайковскийдің "Горошин әндері" музыкасына орындауға болады.
Нұсқаулық: әр түрлі жануарларды (Бақа, Ит, қоян және т.б.) бірдей әрекеттер тізбегінде бейнелеңіз: олар ұйықтайды, оянады, созылады, жуылады, жейді, ойнайды. Олардың әрқайсысының өзіндік ерекшеліктері бар. Сурет "Еліктеу" және импровизация арқылы жасалады.
Жануардың бейнесі алдында сіз ол туралы бейнені көре аласыз, оның қалай қозғалатынын, қалай жейтінін, қалай естілетінін көре аласыз. Кейін сіздің бөлмеңіз – бұл жануардың тіршілік ету ортасы (аула, қылқан жапырақты немесе тропикалық орман, аквариум, Теңіз, тор), онда не бар, сіз немен араласасыз (орындық стендке, диванға – Биік тауға, кілемге – ұшаққа айналуы мүмкін), сіз қандай жануарсыз, қайсысында көңіл-күй, содан кейін нұсқаулықтағы әрекеттерді жоғалтыңыз.
Сілтемеге өту https://youtu.be/Uy1NXkYy_3s сіз осындай жаттығудың мысалын көре аласыз.
4-жаттығу. Орындықты қалай жасауға болады?
Парақ (дәптер немесе А4), қалам қажет.
Нұсқаулық: орындық жасаудың мүмкіндігінше көп нұсқаларын ойлап табыңыз және жазыңыз. Мысалы: ағаштан кесу, газеттерден бүктеу, жерге қазу және т.б. яғни өзіңіз үшін отыратын орынды қалай жасауға болады.
5-жаттығу. Пластикалық жаттығулар
Нұсқаулық: сізге қозғалыс тәсілдері ұсынылады, әрқайсысымен ретімен тәжірибе жасаңыз. Қимылдарды орындау кезінде өзіңіздің бейнеңізді (сіз роботсыз немесе сабын көпіршігісіз және т.б.), қандай болу керектігін (ауыр, жеңіл, жылдам, баяу, қандай түсті, пішінді, ыстық немесе суық және т. б.) мүмкіндігінше нақты көрсетуге тырысыңыз.
Егер сізге кескінге бірден "үйрену" қиын болса, Мен сізге, мысалы, робот туралы бейнені көруге кеңес беремін. Оны бейнеде бақылаңыз, қайталауға тырысыңыз. Содан кейін кідіртіңіз және суретке өзіңіздікін әкеліп көріңіз. Сіздің қиялыңызға жол беріңіз!
- Роботтар сияқты жүріңіз, денеңізді қысыңыз, тек белгілі бір бөліктер қозғалады
- Сіз бөлмеде ұшатын мөлдір сабын көпіршігісіз, бірақ есіңізде болсын, егер сіз бірдеңеге тап болсаңыз, онда жарылып кетіңіз, содан кейін жарылған көпіршіктен қалған дымқыл шеңберді бейнелеуіңіз керек.
- Сіз ағаш қуыршақсыз (немесе пинокко немесе Буратино сияқты ағаш бала). Сізде тек аяқтар жұмыс істейді.
- Сіз гелий шарысыз, бірдеңемен бетпе-бет келгенде, сіз ақырын итеріп жатырсыз, сіз жеңіл, ауасыз. Доптың суретін аяқтаған кезде, сіз жіпті шешіп, тез сөне бастадыңыз деп елестетіңіз. Кейін дене босаңсыды.
- Сіз шыны ойыншықсыз (қайсысы екенін өзіңіз ойлай аласыз), сақтықпен жүріңіз.
- Сіз снежинкасыз. Елестетіп көріңізші, сіз баяу жерге түсесіз, сіз суық, әдемі снежинкасыз, сіз кішкентай қыздың алақанына қондыңыз, ол сізге қатты қуанды, ол сізге үлкен тілек білдірді және сіз оның қолының жылуынан еріп, алақанына жылы тамшы болдыңыз.